Dlaczego mieszkanie się nie sprzedaje

W chwili obecnej problem niesprzedającego się mieszkania trafia się coraz częściej, ponieważ koniunktura na rynku jest rekordowa i sprzedaje się niemal wszystko. Do tego błyskawicznie i za każdą cenę. Jeżeli jednak masz problemy ze zbyciem swojego lokum, może ci się przydać poniższy artykuł. Piszemy w nim o tym, z jakich powodów oferta sprzedaży mieszkania może nie wzbudzać zainteresowania lub czemu klienci rozmyślają się po obejrzeniu M.

Przyczyny niesprzedawalności mieszkania mogą tkwić zarówno w nim samym, jak i w ogłoszeniu lub w procesie sprzedaży (łącznie z osobą ten proces obsługującą). Przyjrzyjmy się poszczególnym możliwościom.

Źle zrobione ogłoszenie sprzedaży

Ogłoszenie sprzedaży mieszkania to pierwszy element, z którym styka się potencjalny kupiec. Jeśli nie jest ono zachęcające, osoba która na nie trafi nigdy się do nas nie odezwie. Dlatego trzeba zadbać o kilka rzeczy sprawiających, że taki anons będzie wzbudzał zainteresowanie:

  1. Adekwatnie ustalona cena. Często sprzedającemu wydaje się, że lepiej dać w ogłoszeniu cenę za wysoką, niż za niską, bo “będzie z czego schodzić”. To błąd, ponieważ zbyt wysoka cena odstrasza klientów i po prostu nikt się z nami nie skontaktuje. Cena powinna być adekwatna, czyli nie odbiegająca od tego, co się dzieje obecnie na rynku. Można ją ustalić metodą porównawczą, przeglądając oferty podobnych lokali. Jeśli zaś masz z tym problem, zatrudnij rzeczoznawcę lub pośrednika, który zaproponuje rynkową cenę.
  2. Dobre zdjęcia. Brak fotografii lub ich niska jakość to kolejny element ogłoszenia, który może odstraszać. Zdjęcia niosą ze sobą bardzo dużą wartość informacyjną. Dzięki nim potencjalny klient dowie się o mieszkaniu więcej niż może wyczytać z opisu. Warto też zadbać o wirtualny spacer lub przynajmniej filmik, pokazujący układ pomieszczeń.
  3. Rzeczowy opis. Opis ma zachęcać, co nie znaczy, iż należy zamienić go w marketingowy występ. Ma być rzeczowy i ma dostarczać czytającemu komplet istotnych informacji, na podstawie których będzie on mógł podjąć decyzję, czy chce lokal obejrzeć.
  4. Brak ekspozycji ogłoszenia. Ogłoszenie może być świetnie wykonane, jednak niewidoczne, ponieważ nie umieściłeś go w odpowiednim miejscu. A jakie miejsce jest odpowiednie? Najlepiej sprawdzają się internetowe portale z ogłoszeniami nieruchomości, przy czym zdecydowanie warto zainwestować w, chociaż podstawową, promocję naszego anonsu, tak aby nie zginęło na liście pośród setek innych, podobnych.

Problemy z mieszkaniem

Lokal powinien być przygotowany do sprzedaży. Jak bardzo – to zależy od naszej strategii sprzedażowej. Można nie robić nic i sprzedawać stare mieszkanie z adnotacją, że jest do remontu. Jednak należy to zrekompensować niższą ceną. Jeśli jednak nie chcemy schodzić z naszych oczekiwań finansowych, lokal powinien być przygotowany na oględziny potencjalnego klienta.

Tutaj przyda się tzw. home staging, czyli poprawienie wyglądu lokalu za pomocą prostych, często darmowych zabiegów, takich jak posprzątanie, usunięcie starego wyposażenia, odpowiednie oświetlenie i dodanie nastrojowych drobiazgów. Home staging przyda się już na wcześniejszym etapie, ponieważ dopiero po nim najlepiej jest robić zdjęcia do ogłoszenia.

Problemy z procesem sprzedaży

Tutaj należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach:

  • osoba odpowiedzialna za sprzedaż nieruchomości musi być kontaktowa i dyspozycyjna, tak aby potencjalny kupujący bez problemu mógł się z nią skontaktować i dogadać;
  • oglądanie mieszkania powinno dobywać się w komfortowych warunkach, tj. jeśli lokal ma obecnie mieszkańców, niech odbywa się podczas ich nieobecności;
  • osoba sprzedająca powinna być kulturalna i profesjonalna. Jeśli potencjalnego nabywcę obsługuje ktoś niemiły, a do tego nie posiadający gruntownej wiedzy o lokalu, to będzie to zniechęcający straszak. Jeśli nie czujesz się w tej roli, może po prostu zleć zadanie profesjonalnemu pośrednikowi w obrocie nieruchomościami?

Dodane w kategoriach Jak sprzedać nieruchomość

Dodaj komentarz