Gdzie wystawić nieruchomość na sprzedaż

Szykujesz się do sprzedaży nieruchomości? Pamiętaj, że jej atrakcyjność oraz dobrze zrobione ogłoszenie to oczywiście podstawy szybkiej sprzedaży. Jednak nie jedyne. Równie dużo zależy od tego, czy potencjalny nabywca w ogóle będzie miał szansę zobaczyć twoje ogłoszenie. Mówimy wiec o dystrybucji anonsu. Należy go umieścić w miejscach, które przyciągają najwięcej uwagi szukających. W tym artykule podamy ci listę miejsc, gdzie najlepiej wystawiać nieruchomości na sprzedaż.

Mimo że żyjemy w czasach, gdy już niemal wszystko opiera się na technologii, a telewizja, komputery oraz przede wszystkim internet sprawiły, iż bezpośrednie relacje wciąż tracą na znaczeniu – nadal wiele rzeczy najłatwiej załatwić dzięki kontaktowi “w cztery oczy”. Dlatego też do sprzedaży warto wykorzystać znajomości. Pierwsze, co należy zrobić, gdy ma się cokolwiek do sprzedania, także nieruchomość, to rozgłoszenie tego wśród rodziny, przyjaciół oraz znajomych. Nawet jeżeli nie jest to bardzo liczna grupa, jest spora szansa, iż przekażą oni tę wiadomość dalej, a wtedy zasięg takiego “ogłoszenia” może się zrobić naprawdę imponujący.

Tutaj w sukurs idzie ci technologia, a konkretnie Facebook. Wrzuć ogłoszenie sprzedaży na swojego walla z prośbą o udostępnianie. Taka wiadomość może się rozprzestrzenić jeszcze bardziej niż ta przekazana ustnie.

Jeśli masz już zagospodarowane najbliższe otoczenie, tj. poinformowałeś krąg bliskich i znajomych, czas na papierowe ogłoszenia. Możesz je rozwiesić w okolicy. Często osoby szukające nieruchomości w danej lokalizacji przychodzą coś obejrzeć i mogą wtedy trafić na twoje ogłoszenie. Może też się zdarzyć, iż ktoś z lokalnych mieszkańców zna osobę zainteresowaną zakupem nieruchomości w tym miejscu i da jej znać.

No dobra, zwiększamy zasięg. Czas na lokalne portale informacyjne i grupy sprzedażowe. W przypadku tych pierwszych ogłoszenia nie zawsze są za darmo, jednak biorąc pod uwagę, że sprzedaż nieruchomości to spora transakcja, te kilkanaście lub kilkadziesiąt złotych to nie jest duża inwestycja.

Co do grup sprzedażowych, to kiedyś rządziły wszelkiej maści fora, jednak teraz dominuje tu Facebook. Przeszukaj go pod kątem grup, w których ludzie wystawiają ogłoszenia nieruchomości z twojego regionu lub miasta. W takich miejscach jest naprawdę duży ruch i masz bardzo sporą szansę, iż właśnie tam trafisz swojego klienta. Do tego Facebook pozwala na natychmiastowe nawiązanie kontaktu, tak więc szybko będziesz w stanie odpowiedzieć na ewentualne dodatkowe pytania, podesłać więcej zdjęć lub umówić się na spotkanie. A co najważniejsze – to wszystko za darmo!

Największy zasięg zapewni ci dodanie ogłoszenia w którymś z internetowych portali z ogłoszeniami nieruchomości. Tutaj jednak warto najpierw poświęcić chwilę na sprawdzenie ich skuteczności – często same chwalą się tymi danymi. Możesz wybrać jeden portal lub równie dobrze skorzystać z kilku. Ponownie radzimy tutaj nie żałować pieniędzy. Ogłoszenia czasami są darmowe, jednak naprawdę warto dodać do nich jakiekolwiek formy promocji. To niewielka inwestycja, a drastycznie zwiększy widoczność ogłoszenia. Możesz poeksperymentować i wykupić droższą promocję nawet na krótki czas, aby sprawdzić, jaki będzie tego efekt. Raczej nie będziesz żałować!

Ostatnia opcja, chyba najwygodniejsza, to zwrócenie się do biura nieruchomości lub pośrednika w obrocie nieruchomościami. Podmioty takie mają swoje sposoby na ekspozycję ogłoszenia, do tego klienci zgłaszają się do nich bezpośrednio. Więc jeśli przekażesz swoją nieruchomość pod opiekę agentowi, on aktywnie zajmie się jej sprzedażą i często dzięki niemu dotrzesz do grupy potencjalnych klientów, do której nie dotarłbyś innymi kanałami. Poza tym agent samodzielnie zadba o umieszczenie anonsu we wcześniej wspomnianych miejscach, czyli w grupach sprzedażowych oraz w portalach z ogłoszeniami.

Dodaj komentarz